zondag 30 oktober 2011

Effe klagen

Kunstwerk "De Klaagmuur van Eenzame Sokken" bestaat echt.......



Pfff de week zit er op, 1 dagje vrij en dan denderen we "vrolijk" de volgende weer in..........het was me wel weer een weekje van mixed-feelings!! Maandags gewoon lekker werken op locatie, aan het eind snel naar huis want ik had mijn zoon beloofd de kleine op te halen bij de andere oma. Dat hoefde hij geen 2x te vragen natuurlijk, dus zijn auto genomen en snel snel naar Z. want de andere oma had 's morgens al gebeld dat "ze niet lekker was" en of de kleine man direct gehaald kon worden????? Nee natuurlijk niet, want iedereen werkt, anders was hij daar niet. Ik kan me daar dus niks voorstellen: bij niet lekker in je vel zitten en dan ook niet op je (eerste) kleinkind kunnen passen. Want toen ik hem kwam halen bleek ze gewoon verkouden maar als je dan naar dat blijde koppie van die kleine kijkt dan smelt je gewoon, ik tenminste wel, hij lacht altijd, daar word je dan zelf toch ook blij van? Nou ja, begrij[pen zal ik het nooit want ze is echt een typie van als er een scheet dwars zit, zit ze bij de dokter (na eerst de internet encyclopedie te hebben geraadpleegd welke enge ziekte ze nu weer heeft BLEGHH). Wij zijn in ieder geval saampies lekker boodschapjes wezen doen en ik denk er zelfs over om mijn rooster ietwat om te laten gooien zodat ik wat vaker op 'm kan passen. Toen de dinsdag waar we op school werden ontboden voor een verder gesprek omtrent onze jongste: het resultaat is verbluffend! Hij mag blijven en zijn diploma halen daar op school, krijgt eindelijk ondersteuning vanuit het zorgteam en 2x in de week een gesprek met de mentor en de teamleider. Uiteraard valt of staat alles met zijn eigen gedrag maar ik denk dat nu eindelijk wel duidelijk is dat hij niet "gewoon" een knopje in zijn koppie kan omzetten. Zelf gaan we ook verder met de praatdokter. Woensdag 's morgens heel veel telefoontjes gepleegd voor zowel onszelf als de oudste: die moet nog steeds zijn ID ophalen wat hij gratis heeft aangevraagd maar wat nu 5 weken later kennelijk nog steeds niet klaarlag. Tenminste wij hadden nog steeds geen afhaalbewijs thuisgestuurd gekregen. Terwijl SD2 vorige week een nieuwe had aangevraagd en gelijk te horen kreeg dat ze die de week erop kon ophalen, dus de achterstand was kennelijk ingelopen. Dat klopte dus: er was met de post iets foutgegaan en het ID lag allang al klaar maar zoonlief kan geen dag vrij krijgen om deze overdag op te halen wat nu? Toen bleek dat ze op donderdagavond tot 19.00 uur openbleven dus dat ging hij redden, opgelost! Ondertussen werd ik gebeld door de leerplichtambtenaar waar ik zelf al diverse malen contact mee had gehad, zij was gebeld door school en feliciteerde ons met het behaalde resultaat. Ze was blij verrast dat we zo hadden doorgepakt en gaf nog wat tips voor extra ondersteuning. Inmiddels was het tijd om weer te werk te gaan en 's avonds hoefde ik niet te koken dat had al manlief gedaan dus ik kon zo aanschuiven. Dat was mazzel want ik mocht 's avonds weer gelijk door naar de meiden van de kledingbank om 2 vuilniszakken vol weg te brengen. Bij de kleding van het struinrondje zat zoveel knap babygoed dat ik hun weer gemaild had wanneer ze dat weer wilden hebben, dezelfde avond dus nog. Er zaten ook nog wat knappe winterjasjes tussen dus kan me wel voorstellen dat daar belangstelling voor is. Daarna doorgereden met middelste zoon en SD2 naar het tuincentrum om nog weer een gratis zak voer op te halen en ook nog 2 leuke kamerplantjes gescoord met 50% kortingssticker (samen 2 euro) én een gratis stekje ;-) En toen de donderdag..........mijn meest rampzalige dag van de week: na veel wikken en wegen hadden we besloten om toch voor DIE ENE nieuwe scooter te gaan, de belastingteruggaaf gaf lucht, de aflossingen gaan goed en ik heb betrouwbaar vervoer nodig. De "oude" scooter krijg ik regelmatig niet aangekickt en dan sta ik dus ergens (en niet altijd op loopafstand naar huis) dus de knoop doorgehakt, flink onderhandeld en vandaag mocht ik 'm dus halen. Ik was blij!!!! want vroeger ook nooit een nieuwe brommer gehad, terwijl "iedereen" om mij heen een nieuwe Puch kreeg, kreeg ik een zoveeldehands Honda 4-takt die mijn vader had opgeknapt en waar ik zelf ook nog een bedragje aan bijgespijkerd had maar dat geeft niet want dat ging gewoon zo en ik was er hastikke blij mee. Achteraf spijt natuurlijk dat ik 'm ooit verkocht had, maar ja dat geld hetzelfde voor de besteleend die we ooit hebben gehad ;-))) Maar nu zou ik dan toch echt op zo’n mooie nieuwe stoere witte Jut-scooter gaan toeren. Visioenen van rieten manden voor & achter op en een roze snij sticker om ‘m helemaal "eigen" te maken………ware het niet dat hij nu dus nog steeds bij de dealer staat STUK!!!!! Een helemaal nieuwe, en nu al STUK!!! De man van de winkel zei nog bij de aflevering: het KAN dat ie bij de 1e servicebeurt een nieuwe zuiger krijgt want er schijnt een fabricagefout in het blok te zitten waardoor er uit voorzorg dan een nieuwe zuiger in geplaatst gaat worden, maar don’t worry dat HOEFT helemaal niet het geval te zijn bij de jouwe, oké dat gaan we dan wel zien. Ik reed uiteindelijk de straat uit want ik wilde er rijdend op naar huis en bij het eerste de beste stoplicht kreeg ik al een raar gevoel, ik kon geen gas geven, leek alsof ie niet op toeren kwam. Manlief gebeld want die bleef in de buurt rijden met de auto en de dealer gelijk gebeld dat we ‘m terug zouden brengen. Dus na nog geen 5 minuten erop rijden laadden we ‘m in de bus en terug naar de winkel. Monteur erbij, op de standaard en even een beetje gas geven, dat ging 2 tellen goed en $&%^#A%^R&^%$F%R een kabaal uit het blok, dat was niet goed. Nou ja een hoop vraagtekens en inmiddels x dagen verder zijn we niks wijzer. Een hoop geld betaald, verzekering afgesloten, scooter op naam die nog bij de winkel staat en die mij ondanks eigen beloften maar niet op de hoogte houd, dus hang ik steeds aan de lijn tot ze gillende gek worden van me. De winkelier beloofd mij het hele blok op te knappen maar ik heb nu een nieuwe geëist!! Ik ga absoluut niet rijden op een nieuwe scooter waarvan het hele blok straks al helemaal gereviseerd is, zie de bui al hangen: na de eerste 2 gratis servicebeurten komen dan de kosten die ik uit eigen zak mag betalen omdat ik niet kan aantonen dat het door het geouweneel komt in het begin. Mooi niet!!! Hij lost het maar op met KYMCO die ook nog een mail op hoge poten tegemoet kan zien IK BEN HET ZAT! Heb uiteindelijk gezegd dat ik de koop ongedaan wil maken, geld terug en een scooter bij een ander vandaan…….maandag gaat de scooter terug naar de importeur en dinsdag word ik dan door de winkel gebeld, ik ben benieuwd en heb spijt van de aankoop, het is me kennelijk niet gegund. Tot overmaat van ramp hadden we de hond meegenomen maar in de auto laten zitten die hij vakkundig gesloopt heeft van binnen. Waarom?????? De bekleding van de bank en stoelen hangen erbij, het is nu echt een rijdende vullisbak. Was net van plan om op zoek te gaan naar leuke roze hippie stoelhoezen voor alleen de stoelen maar dat moet nu iets worden bijgesteld naar geheel nieuwe bekleding voor&achterin. JutMan kijkt al via MP en wellicht anders via de sloop. De vrijdag en zaterdag waren redelijk saai vergeleken bij de rest gelukkig. Wel bij het KV heel wat bioscoopbonnen gescoord bij aankoop van de goedkoopste actie artikelen (kunnen mooi voor Sint), bij de FRS een K3 tandenborstel opgehaald voor het kindje van vriendin van SD1 en toen nog bij de D. drogist de kassière gepest: ze hadden deze week een aanbieding voor Nivea douchebubbels á 50 cent per fles (normaal 3 euro), op de bon staat 1 coupon per klant maar niet max. 1 product per bon, dus 4 flessen gepakt en naar de kassa met een bon. Zegt die kassière dus mevrouw dat mag niet, ik: waarom niet? Zij: er staat 1 coupon per klant…..ja dusss? Er staat toch niet dat ik dan geen 4 flessen mag?? Nee zegt zij weer: als u 4 flessen wilt moet u 4 bonnen hebben. Ha ze dacht me natuurlijk tuk te hebben mooi niet, ik doe m’n tas open en zeg oké hier dan heb je toch 4 bonnen…….en toen moest ze ze wel gewoon afrekenen <LOL> Maar vandaag hebben we de kleine meegenomen naar het bejaardenhuis, naar schoonmama, zij helemaal gelukkig en alle ooms en tantes de kleine man ook weer eens gezien......daarna zijn we samen nog wat boodschapjes gaan doen, dat kan tegenwoordig allemaal op zondag :-) Wij vinden dat leuk en zijn paps en mams ook want die hebben even de handen vrij! Morgen ga ik hem ook weer ophalen bij de andere oma, uit mijn werk en met zijn paps auto, ik zit er toch om de hoek. Voor in de onze moet ik dan maar eens een mooi autostoeltje scoren. Als ik nu naar buiten kijk hangt de droogmolen vol met roze beddengoed, ook vorige week gevonden: 2 complete 1-persoons dekbedsets, enig voor (kleine) meiden, kan ik vast wel weer iemand blij mee maken en er zat ook een 2-persoons met hartjes all-over en roezels bij die houden we lekker zelf. Daar word je ook vanzelf weer vrolijk van...............


7 opmerkingen:

  1. Ze heeft ook een Troostmuur van zakdoekjes gemaakt.Is in het echt heel mooi.
    http://www.weesperzijde.nl/galerie/62/stef_kreymborg_2011

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een ellende heb jij gehad deze week. Ik hoop dat de volgende week heel wat beter voor je zal verlopen.
    Ik lees wel.... Dat jij ne als ik heel erg dol bent op roze! Ik ben ook nog steeds opzoek naar roze hoezen en het liefst met diamantjes voor mijn kleine roze mini hummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieverd , wat een ellende deze week ..
    Bah wat ene gedoe met je scootertje , kan me voorstellen dat je laaiend bent hoor (zou ik ook worden)
    En dan de hond, balen zeg dat hij de bus verbouwd heeft, duim dat je snel aan stoelen kunt komen , geinig voor weinig!
    Gelukkig kun je het met hartjes op je bed afsluiten , ik wens je dan ook mooie dromen toe !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet ik toch je te feliciteren met de schoolresultaten!! Goed gedaan van jongste ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst gefeliciteerd en wat fijn dat zoon het nu goed doet...een zorg minder...
    En wat vind ik het sneu voor je...eindelijk die mooie droomscooter en dan al zoveel ellende met dat ding.
    Ik hoop dat het snel wordt opgelost.
    En wat je schrijft over kleinzoon, daar kan ik ook helemaal blij van worden en smelt al als ik alleen dat snoetje zie.
    Ik hoop dat deze week een leukere week voor je wordt.

    Groetjes jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me je woede goed voorstellen, want wanneer je een nieuwe scooter koopt, verwacht je niet dat hij binnen 5 minuten de geest geeft. Gewoon flink vervelend blijven doen tegen de winkelier en Kymco. Dreigen met Kassa en Radar doet ook wonderen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  7. EN???? HOe is het afgelopen met je scooter??Krijg je een nieuwe? Of koop je een andere bij een andere winkel?Heb je nog wat gehoord van Kymco?

    BeantwoordenVerwijderen