maandag 10 oktober 2011

Een nieuwe week, nieuwe kansen ;-)


Zo, het weekend-dipje is weer voorbij hoor, of het nu de overgang (opvliegers??), stormy herfstweer, de aankomende vlaggetjesweek of gewoon een kwestie van te veel hooi op mijn vorkje is ( ja lief ik weet het!!!!!!).............maakt niet uit het is weer over. Dit kan ook komen door de kruiden die liggen te drogen op de AGA die sinds dit weekend weer zachtjes aanstaat. Eindelijk, we hebben 'm eind april zo'n beetje uitgezet (spaart gas) maar het is nu weer behaaglijk als je 's morgens beneden komt, de was kan er weer op drogen en de oven staat altijd ready voor gebruik. 

Gisteravond weer met middelste Jutter en SD2 gestruind en aanvankelijk niet veel gevonden maar uiteindelijk waren we weer als een kind in de snoepwinkel! Op een hoek stond een enorme berg spullen, kennelijk van mensen die gaan verhuizen en geen zin hadden om alles uit te zoeken en hup alles buiten hadden gezet. Achteraf realiseer ik me dat er geen meubels bij stonden alleen kleinspul? anyway: KLM koffer vol speelgoed (zo'n koffer had ik vroeger ook op de mavo), kleding, voile gordijnen, 2 supergave vliegengordijnen van stofslierten in prachtige kleuren en met pailletjes, keukenspul w.o. een mixer nieuw in doos met toebehoren, boekje en al, een bak vol nieuwe pakken printerpapier, plastic vakjesdoos vol met prachtige kralen en een zilveren india-style sieradendoos, een beste vracht! Verderop nog 2 rollen tuingaas, een fiets, een blad & gewone hark, 2 felgekleurde beeldjes voor in de tuin, nog meer kleding én 3 naaimachines: een Singer, Anker en Husqvarna!!!! Thuis bij inspectie bleken de stekkers erafgeknipt maar volgens JutMan is dit te repareren. Ik ben verliefd op de HV als die het nog doet wil ik die graag houden, het is een echt retro model in oranje gietijzer, helemaal leuk! JutMan kwam 's middags ook al thuis 2 zakken soep en 2 bloemkolen. Maar ook met een z.g.a.n. strijkbout, een schuurmachine en een groot blik met reclame pennen (voor een collega die pennen verzameld). Hij was in het huis van een oude oom van bijna 80 geweest die de laatste jaren zichzelf verwaarloosde en nu in een verpleeghuis zit in afwachting van een aanleunwoning. Zijn eigen huurhuisje moet dus leeg en manlief was daar alvast gaan kijken met 1 broer van oom met vriend om de schade te bekijken. Ze hebben besloten dit samen op te pakken en vandaag rijden ze er nogmaals naartoe om alvast spullen naar de stort te brengen, de rest zal moeten worden opgeslagen totdat hij zijn nieuwe stekje krijgt. Heel lief allemaal maar ook dubbel, want mijn vader was er net zo slecht aan toe en wij hebben ook hulp gezocht voor hem maar kregen dit toen niet voor elkaar. Kennelijk keken we teveel naar 'm om .............hadden we hem aan zijn lot overgelaten dan waren kennelijk de bellen wel gaan rinkelen en was hij er misschien nu ook nog wel geweest. Ho sip, sip..........

's Kijken waar manlief vandaag allemaal mee aan komt zetten, kan ik ook lekker op hem mopperen dat ie de troep daar moet laten. Zijn vader was tenslotte een geregistreerde "Morgenster" dus het zit in de genen <LOL>. Dan zal ik vanavond zorgen dat alles weer aan kant komt, pruttel, pruttel.........

5 opmerkingen:

  1. Ik vraag me telkens af waar jij al die spullen vind..
    Waar wij wonen is er nooit grofvuil of iets dergelijks.

    Groetjes jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd , ik moet toch eens met je mee gaan struinen ....hier amper iets te vinden ...oja 1 keer een wigwam voor de kinderen , maar verder ...noppes .
    Klinkt echt super je indiadoos en kralenpracht !!
    Het is je zo gegund ..je verdient het !!

    Knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vliegengordijn van stofslierten in leuke kleurtjes?? Was je in mijn wijk??
    Want hier is ook een soort van Pipi Langkous huisje.
    Nu eens een rondje voor jou om je op te vrolijken,dit zijn echt spulletjes voor jou.
    Ohh en de AGA aan.Lekker bakkie koffie drinken met je kont er tegen smorgens.......
    Ik ben iet snel jaloers*LOL*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jenneke, wij wonen nog in een plaats waar je mag bellen voor grofvuil, dat word dan de avond tevoren buiten gezet.

    @Petrousch, als je nou 's iets meer deze kant op komt wonen dan kunnen we dat best afspreken ;-)

    @Beppy, ja natuurlijk was ik bij jouw in de wijk daar wonen allemaal van die weggooierige mensen als ik alleen was wist ik het wel, ieder kozijn in een andere kleur geverfd en ik idem-dito :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het zo door gaat kom ik toch komend jaar al weer een stuk jouw kant op hoor !!!!
    Dus de afspraak staat !!

    BeantwoordenVerwijderen