vrijdag 7 oktober 2011


De wind giert om het huis, al twee dagen zeiknat geregend door een stukje met de hond te lopen of onderweg van en naar het werk. Maar in huis snort de houtkachel, HEERLIJK HERFST!! Nog niks gehoord van de boekhoudster helaas, we zitten ondertussen aardig op hete kolen want we willen dat stukje zo graag afsluiten om dan verder te kunnen kijken. Ik wacht het nog even af en anders ga ik na het weekend maar weer eens bellen, we zullen haar ook nog een bedrag moeten betalen als eindafrekening en dan weten we ook eindelijk wat de belasting sh*t ons brengt, ik hoop natuurlijk op een teruggave, ben gestopt met een kont vol schuld dus verwacht géén bijbetaling te moeten doen maar je weet het niet hè met die lui..........en dat wachten en die onzekerheid dat slaapt niet lekker moet ik zeggen. Die dromenvanger helpt er ook al niet bij want die vangt mijn dromen pas als ze al bij mij op bezoek zijn geweest ;-(

Op de locatie waar ik deze week stond zit een DIO drogist en ik wilde graag van die maskertjes aanbieding gebruik maken, samen met de gratis nagellakjes, lippenstiftjes en evt. parfumsample'tjes kan ik dan voor beide SD'ers een leuk pakketje maken voor Sinterklaas maar ja er zijn meer koopjesjagers dan ik want alles was in no-time helemaal uitverkocht zei de dame van de winkel, het was echt een superaanbieding geweest. Je moet met zulke dingen ook bekant voor de deur gaan liggen, toch 's wat beter opletten........Hetzelfde met de proefbakkerij bij mijn werk beneden, de eerste weken stond er een potje waarin je uit eigen beweging een donatie mocht doen voor het brood wat je meenam. Nu staat er een bordje bij met de prijs die het in de "gewone" winkel zou moeten kosten en een hint dat een x bedrag gewenst is als bijdrage in de kosten. Ik snap ook wel dat voor niks de zon opgaat maar hier is wel sprake van een duurbetaalde particuliere bakkersopleiding dus alles is al betaald?? Het nieuws in de krant en journaals brengt ook al geen leuke dingen verders: de eigen bijdrage van de zorgkosten gaan met 50 euro p.p. omhoog (de premie zelf zal ook wel veranderen), ID wat toch gewoon weer betaald moet worden, post versturen via postnl wat weer duurder maar er niet klantvriendelijker op wordt (ook zij gaan er naartoe om nog maar 2 of 3x in de week te bezorgen), de gemeente waar ik woon die deze week bekend maakte dat er niet 15, niet 27 maar maar liefst 40 miljoen bezuinigd moet gaan worden de komende jaren en dat ze hun begroting dit jaar al zouden afsluiten met een overschrijding van 10 miljoen, (dit kan verstrekkende gevolgen hebben voor mijn baan), de nog steeds bij bosjes omvallende bedrijven in de buurt (o.a. aannemers waardoor wegwerkzaamheden compleet stil komen te liggen), het idiote plan om van de provincies NH, Flevoland en Utrecht één grote provincie te maken want dat zou kostenbesparend werken. Kijk eens om je heen, al die schaalvergroting brengt alleen maar meer ellende.........Daarbij nog het plan om de energie voorschotnota's af te schaffen maar iedereen maandelijks naar echt verbruik te laten betalen........ben toch benieuwd hoe ze dat willen gaan doen? Iedere maand een meteropnemer langssturen?? Zou natuurlijk wel een hoop banen opleveren <LOL> ik denk wel dat je er beter boven op kunt zitten qua verbruik als je direct iedere maand ziet wat er verbruikt is en wat je daarvoor moet betalen, het word tastbaarder. Idem dito met afvalkosten: nu zit er bij ons in de gemeente een vast bedrag aan afvalstoffenheffing ingecalculeerd in de nota OZB maar ik verwacht toch dat dit ook hier op een gegeven moment word omgeslagen naar echt verbruik. Pas dan gaan mensen ook ECHT opletten wat er aan afval geproduceerd word. En dan heb ik deze week ook nog eens géén lege flessen gevonden :-(((

Pfff over naar een leuke afsluiting van dit geklaag: ik heb een echte tamme kastanjeboom en wilde cichorei gevonden om te wildplukken, gewoon midden in de stad.............. 


1 opmerking:

  1. Het zijn toch ook allemaal berichten om NIET vrolijk van te worden!
    Nu weer het bericht over de energie nota ect .. ach je kun er boos om worden maar het helpt toch niets.

    BeantwoordenVerwijderen