maandag 19 september 2011

Maandag

Had dus goed gegokt met de Sanex deo, want ik heb nu 1.85 -20% betaald voor 2 deo's (= 0.74 p.st.) terwijl eentje deze week bij etos 1.29 kost! Nu zijn er weer de kortingsbonnen van appie met 30% korting. Zal 's kijken wat ik daar mee kan.......hmm de rijst is misschien wel interessant. En de pyamapapjes voor kleinkind, ja ik weet het belachelijk duur kant-en-klaar papje! Wij kochten gewoon een pondspak kindermeel en maakten het zelf klaar maar dat wil er niet in bij de jong-en-lui ;-) en ze betalen het zelf hoor,alleen ze willen maar al te graag gebruik maken van de kortings trukendoos van moi! Gister is zoonlief naar de AH in de wijk verderop gereden voor de aanbieding van CC - 2x een 4-pack voor 9 euro, dat scheelt toch mooi weer maar ja hoor het was weer een lokkertje van jewelste want: helemaal geen voorraad! Ik was zelf zaterdagavond nog geweest en heb zelf gezien heb ze de postertjes met aanbieding gingen ophangen terwijl ze dus wisten dat ze het niet zouden hebben.......misleiding ten top net als met hun kortingsbonnen, je kreeg eerst 50%korting toen 30 en zelfs soms 25% korting terwijl de produkten wel steeds duurder worden. Ze zouden er voor mij ook 2 meenemen maar die zou ik opschuilen voor de feestdagen, merkcola is voor feestjes, voor de rest drinken ze die van de Lidl en Aldi. Wel had hij een aantal doosjes cup-a-soep tomaat voor de jongste Jutter mee als ie uit school komt, is altijd goedkoper als een blik soep per keer. Voor de mini-Jutter gaan we sparen voor een Piet Piraat tandenborstel bij het AD, 10 zegels en je kaart is vol. Je moet je dan wel komende week aanmelden voor de gratis elektrische (op batterijen) borstel die je dan met een afhaalbericht straks kan ophalen bij een FreeRecordshop. Wil je ook zegels sparen kijk dan bij plaatselijke bieb voor op de krant voor de spaarpunten, op zaterdag heb je dubbele punten en er is ook een meidenvariant: K3. Misschien leuk voor straks met Sinterklaas........De struintocht leverde weer heel wat kleding op, deze zakken gaan vandeweek gelijk weer naar de voddenboer want dan heb ik een zakcentje voor zaterdag, we gaan met een klein groepje nog een leuk dagje Amsterdam doen, slenteren door de Negen Straatjes, overheerlijke appeltaart eten en naar het woonbootmuseum. Dan in oktober nog naar de Handwerkbeurs, kortingskaartje zit altijd in het krantje wat je per post toegestuurd krijgt (eerst aanvragen) en de treinkaart ligt al klaar. En dan is het weer even over met de pret want het kost dat het barst zo, ik wil alleen nog naar de kapper om mijn dooie punten er hoognodig uit te laten knippen. Ik wil het nog steeds zelf verven maar dan moeten eerst die punten eruit.........maar ik vertik het om terug te gaan naar de kapsalon in het dorp, lieve meiden maar ik ga echt géén € 23.50 betalen voor wat puntjes knippen. Ook nog even een fiets weggebracht naar vriendin, haar zoon had nog een knap fietsie nodig en manlief heeft er eentje voor hem samengesteld, kan M. weer even vooruit. Een nieuwe fiets zijn ze echt niet waard op die schoolpleinen. SD daarentegen wil graag een echte mama-fiets.......wij hadden gewoon een degelijke fiets en namen daar alles op mee incl. een buggy op de draagbeugel achterop. Tegenwoordig kan dat allemaal niet meer en moet het een speciale mama-fiets zijn met zeer lage instap ZUCHT ik geloof dat ik oud word, zeg regelmatig  "maar wij deden dat vroeger zo of zo". Morgen ook maar weer eens bellen met de boekhoudster want ik begin een beetje de kriebels te krijgen dat ik maar niks meer hoor en vannacht zo naar gedroomd over dat ik een belastingaanslag kreeg van een dubbel cijferig bedrag met drie nullen....bij nader inzien droomde ik over het nog af te lossen bedrag. Ik weet wel dat het goed komt maar toch.........de weg is nog zo lang en je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren in de tussentijd. Ik wil het graag op orde houden!

3 opmerkingen:

  1. M is heel blij met de fiets en de onderdelen!
    Kapster komt de 13e aan huis.
    Enne hang een Dromenvanger op........die gekke
    dromen die je hebt worden dan mooi afgevangen!
    ((XXX))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een wervelwind aan tips. Heel knap hoe je dat allemaal doet! Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen onze dochter kleiner was hadden we ook gewoon een simpele buggy e.d. en ons daar altijd prima mee gered! Wel een andere fiets aangeschaft via het fietsplan (géén mama-fiets, dat zijn echt ondingen, maar wel een stevige en iets zwaardere fiets).

    Nu ben ik zwanger van de tweede en, alhoewel ik eigenlijk beter weet, moet ik mezelf ook inhouden om niet toe te geven aan al die "jij-wilt-toch-ook-alleen-het-beste-voor-je-kind"-verkooptrucs.. Dat komt ook omdat we nu iets meer te besteden hebben als toen (en misschien een paar extra hormonen in m'n lijf).

    Moet mezelf soms even een halt toeroepen en tegen mezelf zeggen dat die babytijd zo gigantisch snel gaat en dat je de meeste babyproducten eigenlijk niet eens nodig hebt..

    BeantwoordenVerwijderen