woensdag 28 september 2011

Klagen loont........

Vandaag zomaar een dagje helemaal vrij gehad en dus alle tijd voor een klusje voor derden, dit brengt weer boodschappengeld in het laatje dus kwam mooi uit. Vanmorgen eerst naar de stad geweest om de Bristol-aankoop terug te brengen. Helaas kreeg ik niet het volledige bedrag terug maar resulteerde dit in een korting van een euro op de bundel sokken. De andere 5 euro kortingsbonnen hoef ik dus niet meer in te wisselen dat schiet niet op maar toch mooi meegenomen! Daarna naar KV om een USB stick te halen, had vanmorgen net een extra voordeelkaart geactiveerd en de aanbieding was dus een usb stick van 4GB voor 6 euro, dat kwam heeeeeel mooi uit want die had ik echt nodig. De aankoop stelde ik telkens uit en nu levert het ook nog eens extra punten op met de kaart want ik heb gelijk nog een scheermes en schuim meegenomen van de Hydro actie die volledig terugbetaald word en nog een keer de zwitsal aanbieding incl. beker snoep, kind ook weer blij! Helaas waren de lenzen (moesten omgeruild) nog niet bijgevuld dus daar moet ik vandeweek nog eens voor terug. Zou ook nog 2 vel postzegels gekocht hebben voor de aanbiedingsprijs van € 7.90 incl. een zak winegums maar voelde al een addertje onder het gras. Volgens mij mogen de postzegels van nu nl. helemaal niet onder de wettelijk vastgestelde prijs verkocht worden. En ja hoor bij navraag bleken zowel de zegels als de zakken winegums niet binnengekomen te zijn én het was een "drukfout". Wel slordig dan dat ze het op internet nog steeds niet aangepast hebben. Toen naar de Tuinen voor de gratis Himalaya producten waar de medewerkster mij vertelde dat er nog iemand met meerdere bonnen was geweest <LOL> maar dat was geen enkel probleem, ze leek het zelfs wel grappig te vinden omdat ze nooit van deze acties hadden. Maar het mooiste vandaag was toch wel het telefoontje van de juwelier: ik had gister een mail gestuurd naar de importeur en de situatie uitgelegd en dat ik toch wel zeer ontstemd was over de gang van zaken en dat bij zo'n duur horloge. De mail had ik op goed geluk in het engels verstuurd want ik kon niks vinden van een correspondentie-adres in NL. Kreeg ik 's middags al een mail terug keurig in het nederlands, blijkt de fabrikant/importeur gewoon 15 km. hier vandaan op het industrieterrein te zitten...........waarop ik nog meer de pee in de juwelier kreeg omdat die dus maar liefst drie weken doet over alleen een prijsopgave en ik maar denken dat het horloge naar verweggistan opgestuurd moest worden. De fabrikant beloofde om opheldering te vragen en of ik het type nummer etc. wilde doormailen. Ik heb ze vanmorgen een mail teruggestuurd waarin ik ze bedankte voor de inzet en beloofde zodra ik het horloge had teruggehaald bij de juwelier alles door te mailen. Krijg ik vanmiddag een telefoontje van de juwelier dat de reparatie helemaal gratis word uitgevoerd omdat mijn mail was aangekomen en zij er dus door de fabrikant op waren aangesproken. Hij hield een heel wollig verhaal over dat hij toch ook wel geprobeerd had dit onder garantie te laten vallen maar dat de fabrikant daar niets van wilde weten maar dat mijn rechtstreekse mail de doorslag had gegeven enhet in ene wel kon. Men had niet verwacht dat consumenten rechtstreeks gingen mailen en waren daar gevoelig voor gebleken. De juwelier voelde zich wel in zijn hemd gezet maar beloofde een sms'je te sturen zodra het horloge weer bij hen terug was.

Dat is nog eens service juwelier Z. te Z., met dank aan tiedubbeljoestiel ;-) scheelt mooi 132 euro die we in de knip kunnen houden én een gelukkige JutMan die toch maar wat blij is dat ie zo'n "zeikwijf" heeft.

2 opmerkingen:

  1. Haha, tja "zeiken" helpt soms dus wel! Al vind ik dat je hier volledig in je recht stond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dát is goed nieuws! Hardstikke fijn voor Jutman.

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen