zaterdag 3 september 2011

Einde van de maand

Deze blogjes zijn allemaal getypt in wordpad omdat web-log er al "een tijdje" uitligt, maar door een tip om het zo op te lossen blog ik dus toch gewoon door. Als verjaardagscadeautje hebben ze me beloofd mijn blog op mijn verjaardag weer online te zetten ;-))) tot die tijd dus maar zo. De maand is weer ten einde en de balans weer opgemaakt, er is gelukkig (net) genoeg geld over om alles weer te betalen incl. de waterafrekening en de hondenbelasting, we doen dat toch in ene want dan is dat maar geregeld. Je weet nooit hoe de vlag er volgende maand bij hangt en hoe dan te handelen. Omdat manlief nu een "vaste" aanstelling heeft gaan we van zijn wekelijkse loonbetalingen nu over naar een maandsalaris net als dat van mij. De betaaldata zullen waarschijnlijk een beetje gelijk oplopen dus dat is mooi maar geeft mij altijd weer wat stress omdat het "anders" word. Het nieuws maakt het er allemaal ook niet vrolijker op met horrorscenario's over toch weer recessie (goh istie weggeweest dan?) dubbele dips, failliete landen, ontslagen en alsmaar stijgende prijzen. Wist niet dat het oud papier weer in prijs gestegen was want ik moest wederom weer een duppie meer betalen voor een pak gerecycled oud papier op rolletjes, gaat iedere maand omhoog :-( Toch mag ik helemaal niet klagen op boodschappengebied want als ik zie wat ik de afgelopen tijd door korting op korting = vaak voor niks of een paar dubbeltjes - binnengesleept heb: 12 pakken Dreft waspoeder, 4 megaflessen Dash wasmiddel, 8 flessen afwasmiddel, 8 scheermessen, 18 flessen shampoo, 6 bussen haarmousse, 15 pakken maandverband, 6 tubes tandpasta, 2 liter vla en ik vergeet geheid iets. En dan via aanvraagacties: 10 proefpakjes luiers, 2x snoepjes, 2 zakjes kattenbrokjes, bonnen voor hondenvoer, div. tijdschriften, gratis entreekaarten die weer geruild of verkocht kunnen worden of al zijn, koffiepunten geruild tegen een SB boek.....Alleen in de laatste week van de opruimacties bij KV dacht ik nog leuk inkopen te kunnen doen tegen 70% korting maar bij de kassa aangekomen bleek de korting niet verrekend. Mij werd uitgelegd dat het inderdaad verwarrend was maar het gold alleen nog voor kleding en accessoires, dus wat ik in de week ervoor met 50% korting gekocht had met een groene sticker daar moest ik nu gewoon het volle pond voor betalen - helemaal géén korting meer - toen heb ik het allemaal weer retour laten nemen. Tja daar ben ik dan niet moeilijk in.......zag later wel dat mijn bonuspunten gewoon waren bijgeschreven dus binnenkort kan ik weer een gratis Axe deo halen voor de boys!

Struinen stond even op een laag pitje totdat SD1 gister quasi onschuldig kwam vragen of het 2 dorpen verderop "toevallig" grofvuilavond was. Ik was net thuis van het werk maar keek gelijk in mijn lijstje gekeken en ja hoor dat klopte. Ze hoefde niet aan te dringen en we zijn gelijk op pad gegaan, oogst: een soort Queen-Anne stoel voor haar,2 traphekjes, een mooi Hamstra horretje, een drieluik spiegel met louvredeurtjes ervoor om ergens leuk op te hangen en een zwarte glazen kroonluchter, erg apart. Nog effe gelachen met een buurtbewoner die ons daar zag gaan, er stond bij één berg een stel vrouwenbenen, jeweetwel uit een etalage, die wilde hij bij buren uit een klein openstaand raampje laten steken om de boel te stangen. Hij zag het al helemaal gebeuren........hij deed het toch maar niet en wij zijn weggegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten