maandag 29 april 2013

 
Deze zag ik vanavond voorbij komen op het journaal....................
Mijn kledingkleur is morgen wit...............
 
Ik wens iedereen die lekker over markten gaat streunen
heel veel plezier, en dat je maar mag vinden waarnaar je op zoek bent!
 
En de rest kan me gestolen worden ;-)

zondag 28 april 2013

TIP!! Gratis via GTA's

 
Vanaf a.s. dinsdag geldig,de actievoorwaarden staan hier
VRAAG NAAR DE COUPON ALS HET ER NIET BIJ HANGT!
 
Alle info en invullen via deze link
 
Alleen via Deen: 100% GTA op 4-pack drinken voor onderweg
Invullen via kortingisleuk, de actie loopt t/m. 11 mei
 
 
 
 

vrijdag 26 april 2013

Wat zou het toch mooi zijn..........................

als mensen zouden leren hoe ze zelf dingen kunnen maken! Ik lees van mensen in de bijstand die door gemeenten worden ingezet om allerlei werkzaamheden te doen in ruil voor de uitkering. Op zich is daar niks mis mee als het maar geen verdringing opleverd van anders gewoon betaalde banen. Steeds meer grote winkelketens en bedrijven krijgen mensen uit de bijstand toegeschoven om het werk te verrichten waar ze anders gewoon sollicitanten voor zouden laten komen..................Vaak levert het die bedrijven een belastingvoordeel op en de uitkering moet toch worden betaald, of mensen worden op pad gestuurd om propjes te rapen, kauwgum weg te bikken of bewegwijzeringsborden schoon te poetsen, je mag dan de k*klusjes doen want die klussen zouden anders ook niet gedaan zijn door gewoon betaalde krachten, een beetje krom is dat wel dus.........Kan me voorstellen dat dit demotiverend werkt. Als iemand die in de WW zit op eigen initiatief een opleiding gaat doen om zijn/haar eigen kansen op een nieuwe baan te vergroten kan dit worden aangemerkt als "niet beschikbaar zijn voor werk"! Maar als dat werk er nu niet is...........wat is er dan op tegen om je blik te verruimen? Steeds meer mensen komen in de knoei met geld en zouden geholpen kunnen worden als ze vaardigheden worden aangeleerd waarmee ze meer met minder kunnen doen maar gelijk zouden deze mensen alvast de omslag in denken kunnen maken, op naar een mooie nieuwe samenleving waarin je weer dingen kunt betekenen ook of juist voor & mét elkaar. 

Ik heb nog niet zo lang gelden een collega gehad die een tijd werkeloos was (op dat moment werkten we in een sorteerhal) en zichzelf vrijwillig aanbood bij bv. een garagebedrijf om zelf te leren hoe ze simpel onderhoud aan een auto kon plegen, maar ook liep ze mee bij een tshirt drukkerij om te weten hoe zo'n proces verliep. Ik vond dat mooi om te horen en ze vertelde dat ze dat zo weer zou doen, vaardigheden aanleren waar ze iets mee kon.........dus waarom zouden mensen niet een tijdje uit zichzelf mee kunnen lopen op een kwekerij, naai-atelier, fietsenmakerij of garage om te ervaren hoe je zelf groenten kunt kweken (bij de Lidl hadden ze laatst zakjes zaad voor 19 cent!!), kleding kunt verstellen (écht, er zijn mensen die kleding wegbrengen om een knoop aan te laten zetten), bandenplakken en klein onderhoud aan een oud autootje met bezoek aan een autosloperij voor onderdelen.

Ik denk dat de mensch daar een stuk zelfredzamer door zou worden en kan niet is dood ;-)

Ziende blind...........

Zijn we hier nou met z'n allen écht gek geworden of alleen ik ?????? Zal blij zijn als dat mallotige oranjegedoe weer over is (afgezien van de rommelmarkten maar daar hoef je niet persé een troonswisseling voor in het leven te roepen). Vandaag sta ik voor Jan Doedel op een lokatie want kinderen komen er niet, die zijn allemaal druk - in de plensregen / wel goed voor de tuin - met de min of meer verplichte koningsspelen en het nationale ontbijt pffff. Als je de media moet geloven dan is IEDEREEN giga koningsgezind en vinden we het ALLEMAAL prachtig dat feestgedruis inclusief het bijbehorende lied wat "we" straks mee gaan zingen. En dan nog die idiote oranjetroep wat op 1 mei weer in de kliko verdwijnt tenminste als je mazzel hebt en het niet ergens in de bosjes achterblijft, zag net de eerste kroontjes al over straat gaan :-( Maar het gekke is dat als ik in mijn directe omgeving aan mensen vraag wat ze ervan vinden, dan zingt er dus niemand mee, hebben ze er allemaal niks mee op en vinden ze het koningshuis er nu eenmaal bij horen want een president kost ook alleen maar geld.................raar volk.

Gisteravond was er een aflevering van De Rekenkamer waarin werd doorgerekend hoeveel "het feest" nu eigenlijk kosten gaat, de begroting staat op 7 en heeeel veeeeel nullen maar eigenlijk kost het een veelvoud.........Op het eind van het programma rekent iemand uiteindelijk voor dat het per persoon (lees: de belastingbetaler) slechts 1euro94 kost en dat dit werkelijk een schijntje is t.o.v. de som geld die de staat iedere dag uitgeeft volgens budget. Dan mag de staat wel eens beter het huishoudboekje gaan bijhouden én er naar leven want hoe kan je nu iedere dag zo'n onwijs bedrag uitgeven als je dat helemaal niet hebt...........geen wonder dat we hier de woorden "begrotingstekort" en "staatsschuld" zo vaak horen!! Een gewoon mens die zo'n potje maakt van z'n financiën was al tig keer failliet verklaard, de staat is rijp voor de schuldsanering :-(

Alles wat van belang is wordt verkwanseld, of het nu om zorg of nutsvoorzieningen gaat, er is straks niets meer over wat nog van belang is voor de bewoners van dit land. We putten de gronden maar uit op zoek naar meer, meer, meer bv. schaliegas terwijl volop gratis wind voorhanden is maar ja een windmolen staat niet mooi???? Zelfs de natuur gaat in de verkoop, het beheren van stukken natuur is te duur dus verkoopt men gronden van Staatsbosbeheer aan iedere gek die er grof geld voor geeft. Er wordt gestreden tegen slecht eten dus roepen we miljoenen kilo's vlees terug waar niks aan mankeert om vervolgens te vernietigen. Het gaat erom dat de leverancier niet heeft verteld wat voor vlees het was dat is niet oké maar dat maakt toch niet dat het vlees bedorven is........desalniettemin géén pardon, vernietigen die hap! Er word gestreden tegen verslavingen w.o. ook gokverslaving maar als de staat geld kan verdienen dan mogen online casino's en loterijen die echt buitenproportionele prijzen zeggen uit te keren wel en gaan gemeentes zelf wiet kweken. Dan is het goed want de schatkist kan er aan verdienen, en als mensen er dan verslaafd aan raken tja die mogen dan vrijwillig door een welwillende mantelzorger geholpen worden want zo dringen we de kosten voor de zorg terug, dan kunnen we de bonussen bovenop onaangetast laten..........hypocretie ten top!!

Of wat te denken van de cyber-aanvallen op allerlei belangrijke zaken, komt er nu niemand op het idee dat iemand of een organisatie wil aantonen dat we zó vreselijk kwetsbaar zijn door alles maar digitaal te regelen?? We zijn zó niet goed bezig, maar de trein raast maar door............het moet echt anders!!!!




Maarrr............het is niet alles kommer & kwel hier hoor :-) het zijn de heel simpele dingen die me laten relativeren: 's avonds de flierefluitende vogeltjes in het riet, de kippies om me heen als ik met m'n handen in de modder zit, een klant die een foutje maakt wat ik kan herstellen en daar zo ongelofelijk blij mee is en dan rustig op vakantie kan gaan, een onbekend persoont die me voorbij fietst op m'n postrondje, zwaait en iets geks zegt en daar vreselijk aanstekelijk om moet lachen, dat zijn heerlijke dingen waarvan ik hoop dat een ander ze ook meemaakt!!

vrijdag 19 april 2013

De kachel rookt nog steeds.........

met die gure winden die maar niet op lijken te houden stoken wij toch nog regelmatig de kachel, al is het alleen maar even om de kou het huis úit te jagen. Want als maar even de zon schijnt en de wind is gaan liggen is het buiten heerlijk vertoeven soms lekkerder dan binnen, sinds een week loop ik ook eindelijk weer blootsvoets in de schoenen. Maar de andere kant is dat ik ook vandeweek weer voor het eerst warm water uit de kraan heb moeten tappen voor de afwas, dat was wel effe raar. want op de kachel stond altijd een ketel paraat..........In ieder geval heb ik zojuist een mooi partijtje hout geregeld voor een volgend stookseizoen, kan het eerst nog even goed drogen. Er werden omgewaaide bomen in mootjes gezaagd en ik ben er op afgestapt met de vraag of ik het mocht hebben, ja dus want anders werd het gewoon weggegooid! Zij waren er blij mee want hoefden het niet af te voeren en wij hebben weer een beginnetje voor de voorraad. De palletaanvoer gaat ook gewoon gestaag door maar "echt" hout stookt toch lekkerder. Dit jaar moet er toch echt een rocketstove gemaakt worden zodat ik buiten gewoon water kan koken én koffie ;-)) Twee lieve vriendinnen scoorden laatst de door mij gezochtte metalen percolators dus als we dan achter bezig zijn kan ik daar ter plekke koffie zetten op een vuurtje. En we zijn vaak achter te vinden want na zo'n lange winter wachten er genoeg klussen om te doen en eindelijk steekt ook het groen de kopjes weer goed boven de grond, zo heerlijk..........De kruiden en bloemen die zichzelf rijkelijk hebben uitgezaaid, de twijgen van wilg e.d. die we in de windsingels overal gewoon de grond in hebben gestoken slaan aan, crosne knolletjes die door de tuin wandelen, de maggiplant die toch weer terugkomt. JutMan is de kas steviger aan het maken want die is zeker niet stormproef gebleken :-( en dan is de kippenren aan de beurt. Ook wil ik gaan informeren naar het imkersgebeuren, hoorde zojuist weer iets over de erbarmelijke stand van de bijen en hoe nodig het toch is om dit goed op orde te hebben. Dus op naar een eigen bijenstand!! Binnen staat het een en ander aan zaaigoed in tig keer hergebruikte plantenpotjes met een kasje er op van een halve jus d'orange fles, ziet er gezellig uit met die oranje en gele doppen <LOL>