Zijn we hier nou met z'n allen écht gek geworden of alleen ik ?????? Zal blij zijn als dat mallotige oranjegedoe weer over is (afgezien van de rommelmarkten maar daar hoef je niet persé een troonswisseling voor in het leven te roepen). Vandaag sta ik voor Jan Doedel op een lokatie want kinderen komen er niet, die zijn allemaal druk - in de plensregen / wel goed voor de tuin - met de min of meer verplichte koningsspelen en het nationale ontbijt pffff. Als je de media moet geloven dan is IEDEREEN giga koningsgezind en vinden we het ALLEMAAL prachtig dat feestgedruis inclusief het bijbehorende lied wat "we" straks mee gaan zingen. En dan nog die idiote oranjetroep wat op 1 mei weer in de kliko verdwijnt tenminste als je mazzel hebt en het niet ergens in de bosjes achterblijft, zag net de eerste kroontjes al over straat gaan :-( Maar het gekke is dat als ik in mijn directe omgeving aan mensen vraag wat ze ervan vinden, dan zingt er dus niemand mee, hebben ze er allemaal niks mee op en vinden ze het koningshuis er nu eenmaal bij horen want een president kost ook alleen maar geld.................raar volk.
Gisteravond was er een aflevering van
De Rekenkamer waarin werd doorgerekend hoeveel "het feest" nu eigenlijk kosten gaat, de begroting staat op 7 en heeeel veeeeel nullen maar eigenlijk kost het een veelvoud.........Op het eind van het programma rekent iemand uiteindelijk voor dat het per persoon (lees: de belastingbetaler) slechts 1euro94 kost en dat dit werkelijk een schijntje is t.o.v. de som geld die de staat iedere dag uitgeeft volgens budget. Dan mag de staat wel eens beter het huishoudboekje gaan bijhouden én er naar leven want hoe kan je nu iedere dag zo'n onwijs bedrag uitgeven als je dat helemaal niet hebt...........geen wonder dat we hier de woorden "begrotingstekort" en "staatsschuld" zo vaak horen!! Een gewoon mens die zo'n potje maakt van z'n financiën was al tig keer failliet verklaard, de staat is rijp voor de schuldsanering :-(
Alles wat van belang is wordt verkwanseld, of het nu om zorg of nutsvoorzieningen gaat, er is straks niets meer over wat nog van belang is voor de bewoners van dit land. We putten de gronden maar uit op zoek naar meer, meer, meer bv. schaliegas terwijl volop gratis wind voorhanden is maar ja een windmolen staat niet mooi???? Zelfs de natuur gaat in de verkoop, het beheren van stukken natuur is te duur dus verkoopt men gronden van Staatsbosbeheer aan iedere gek die er grof geld voor geeft. Er wordt gestreden tegen slecht eten dus roepen we miljoenen kilo's vlees terug waar niks aan mankeert om vervolgens te vernietigen. Het gaat erom dat de leverancier niet heeft verteld wat voor vlees het was dat is niet oké maar dat maakt toch niet dat het vlees bedorven is........desalniettemin géén pardon, vernietigen die hap! Er word gestreden tegen verslavingen w.o. ook gokverslaving maar als de staat geld kan verdienen dan mogen online casino's en loterijen die echt buitenproportionele prijzen zeggen uit te keren wel en gaan gemeentes zelf wiet kweken. Dan is het goed want de schatkist kan er aan verdienen, en als mensen er dan verslaafd aan raken tja die mogen dan vrijwillig door een welwillende mantelzorger geholpen worden want zo dringen we de kosten voor de zorg terug, dan kunnen we de bonussen bovenop onaangetast laten..........hypocretie ten top!!
Of wat te denken van de cyber-aanvallen op allerlei belangrijke zaken, komt er nu niemand op het idee dat iemand of een organisatie wil aantonen dat we zó vreselijk kwetsbaar zijn door alles maar digitaal te regelen?? We zijn zó niet goed bezig, maar de trein raast maar door............het moet echt anders!!!!
Maarrr............het is niet alles kommer & kwel hier hoor :-) het zijn de heel simpele dingen die me laten relativeren: 's avonds de flierefluitende vogeltjes in het riet, de kippies om me heen als ik met m'n handen in de modder zit, een klant die een foutje maakt wat ik kan herstellen en daar zo ongelofelijk blij mee is en dan rustig op vakantie kan gaan, een onbekend persoont die me voorbij fietst op m'n postrondje, zwaait en iets geks zegt en daar vreselijk aanstekelijk om moet lachen, dat zijn heerlijke dingen waarvan ik hoop dat een ander ze ook meemaakt!!