dinsdag 17 februari 2015

Kan niet is dood, wil niet ligt ernaast..................dat is wat in mij opkwam bij de zoveelste reactie ergens waar iets gratis werd aangeboden. De reactie was: oh zou ik graag willen maar ik heb geen vervoer..........punt! Ik zou dan denken als je iets écht graag wil hebben of écht nodig hebt dan doe je er alle mogelijke moeite voor? Nee, deze persoon niet, kiest alleen voor dit soort statements en bij mij vallen die steevast verkeerd, dat is mijn probleem dat weet ik ;-) maar ik denk graag in oplossingen niet in wat NIET kan!! Als je doorvraagt wordt er vaak gereageerd als door een bij gestoken: ja maar........ik ben zielig, ziek, zwak, misselijk, niet mobiel, ik wil niet vragen of een ander het mee wil nemen, enzovoorts. Mensen denk toch eens om, naar wat wél kan :-)

En daarom eindig ik dit korte blogje vandaag met 
dit tijdschrift wat je gratis online kunt lezen.......






zondag 15 februari 2015

We hebben de 24 euro challenge gehaald hoor ;-) en eigenlijk niet eens zoveel hoeven schrappen verder. Met een goedgevulde kast en een geen-paniek-houding kom je een heel eind.........Hoe anders dan de noodaanvragen die deze week hoogtij vierden, sommigen zitten door toedoen van anderen (instanties en hun starre bureaucratische houding) diep in de ellende, anderen maakten hun geld "gewoon" op om rond de 12e tot de ontdekking te komen dat ze pas weer op de 20e e.o.a. toeslag zouden vangen en hoe moesten ze dan die dagen daartussen overbruggen HELP!! Als je mensen dan voorrekent dat daarin principe slechts 8 dagen tussen zitten waar zij dachten in termen van "wel anderhalve  tot twee weken" dan word het al weer overzichtelijker. En als je dat dan weer reduceert tot 8 dagen brood en een warme maaltijd dan is de paniek alweer gauw gesust ;-) maar goed het betekende wel weer heen en weer gerace om spullen van overal op te pikken en het op de verschillende plekken te droppen maar ook dat is weer gelukt mede dankzij andere helpende handen! En in alle hectiek zou ons weekend er ineens ook anders uit gaan zien want onze bonusdochter (a.k.a. ex-schoondochter) is nu officiëel geregistreerd als dakloos en dus zwervende......waardoor ook mini-Jutter vaker verkast zou moeten worden. Dat willen we natuurlijk niet en aangezien hij heeeeeeel erg graag bij ons is gaan we hem natuurlijk gewoon opvangen en dus sliep hij gisteravond ook weer een nachtje bij ons. Vandaag wel hondsvroeg op om hem naar het station te brengen omdat ze ook een dagje weg gepland hadden met de trein (gesponsord). Bonusdochter woont nu tijdelijk bij haar (bijstands)moeder maar dat mag niet volgens de regels en dus staat ze nu op 3 adressen ingeschreven en daardoor kunnen ineens wel allerlei zaken geregeld worden. Het is te hopen dat ze snel een eigen onderkomen krijgt dan komt er weer wat rust zeker met een nieuw minimensje op komst. Het vergt wel wat kunst&vliegwerk want als ik hem de volgende dag naar school moet brengen heb ik toch ook vervoer nodig, op de fiets is het gauw een dikke drie kwartier fietsen en dan nog terug en daarna moet ik toch ook gewoon weer te werk. Aangezien ik een conditie heb als een oude kruk heb word dat niks haha. Overlegd met zoonlief en die zorgt dan gewoon dat in geval van nood zijn auto hier voor de deur staat, ook weer opgelost!

Sinds we ook spullen herverdelen komen hier zakken vol met kleding en aanverwante zaken binnen, soms gaat me dat niet snel genoeg de deur weer uit en zo bracht ik gister 2 supervolle vuilniszakken weer weg naar de weggeefwinkel, wat een uitkomst! Zij blij, ik blij met 3 nodige glazen en mini-Jutter helemaal in zijn nopjes want die mocht zomaar zonder te betalen met een bak vol échte duplo de deur uit :-) dat was gek, omi hoefde hier niks te betalen?? Gelukkig groeit hij wel op met geven en ontvangen. En zelfs ík leer dat laatste, ik heb nu échte nieuwe Plakkies voor van de zomer en een heuse kaasdoos om onverpakte kaas in te halen. En als klap op de vuurpijl heb ik vanmiddag een hele tas vol wijnmaakspullen opgehaald, zomaar gratis en voor niks. Dit stond al zo lang op mijn wensenlijstje en nu kwam dat zomaar voorbij, alleen nog ergens flessen scoren maar ik stuur die wens gewoon de kosmos in dan komt alles op z'n pootjes ;-)

Morgen begint een mooie nieuwe week...........


vrijdag 6 februari 2015

Effe bijschrijven hoor ;-)

time flies...............alleen helaas is het niet altijd fun! Op 27 januari naar het Malieveld geweest om te demonstreren tegen de verdeel & heers politiek van de regering. Het ging er erg vreedzaam en saamhorig aan toe wat helaas niet blijkt uit hetgeen over de aanwezigen is geschreven in de media, als je dat al kunt terugvinden. Zeer kort daarna veroorzaakt een eenling - die word neergezet als een welbespraakte, studerende maar depressief doorgedraaide mafkees die geloofde in complottheorietjes - een heuse schok doordat hij in z'n uppie de mainstreammedia platlegt.......dé media die ons gepeupel moet waarschuwen als er écht onraad dreigt, hoe ongeloofwaardig toch allemaal!! En hoe langer ik er over nadenk hoe meer verbanden ik ga zien. Maar ja ik mag wel uitkijken, straks tatoeëren ze een barcode op mijn voorhoofd waaruit blijkt dat ik anti overheid ben en dus een gevaar voor de goedgelovige sheeple samenleving UGHHH

Je kan je maar beter gewoon bezig houden met de hele basale dingen des levens: alhoewel de wasmachine en ruitenwisserarm inmiddels vervangen zijn - dus hartstikke blut nu - gaat de stroom niet verwachtte onkosten gewoon gestaag door. De hond moest ineens naar de dierenarts vanwege overmatige jeuk dus prik, kap en smeersels á 57 euro, er moet ook nog een lager vervangen worden van de bus, voor de studie van zoonlief moesten toch nog weer 2 extra boeken aangeschaft worden voor 25 euro, z'n nieuwe horloge ging stuk (2 weken na aankoop) wat we nu op moeten sturen dus pakket(je) kosten en een hoop aanverwant gezeik. Ook wilde ik eindelijk iets van de met de Kerst 2013 gekregen fashioncheque gaan kopen (gewoon basic ondergoed) bleek die nét verlopen te zijn - weg 40 euro - nooit geweten dat geld verloopt???????? En als je dan griep hebt is het gewoon niet zo'n slim idee om dat soort dingen te willen regelen pffff.......

Met nu nog 24 euro in de knip moet ik 10 dagen zien te overbruggen: de geplande 100 euro uitgave aan het blije varkens crowdfundproject zodat we dan straks weer een hele tijd verantwoord vlees konden eten heb ik moeten schrappen (volgende maand maar weer een herkansing) vanavond viel de stroom weer eens uit waardoor we ineens beseften dat we wel een generator hebben staan maar géén reservebenzine, ook dat tankje moet wachten. Met die 24 euro moeten er boodschappen gehaald worden voor onszelf maar ook de beesten (5 katten en een hond) moeten er van kunnen eten. Ik zal dus een menu moeten opstellen met wat er nog in de vriezer zit en er hier en daar weg te scharrelen valt, dat gaat wel lukken ;-) Ik ben snotverkouden en eigenlijk zouden er dus meer zakdoeken bij moeten komen dat gaat 'm niet worden nu en dus ga ik op zoek naar wat oude t-shirts waar ik zakdoeken uit ga knippen. Die shirts zijn al zo vaak gewassen en dus lekker poezelig zacht voor mijn neus, wat ik over hou leg ik apart voor een ander project.









Vandaag is het dus ...............




en dat is gezien de ijzige kouwe wind hier geen overbodige luxe ;-)

Mooie dag iedereen X


donderdag 5 februari 2015

TIP!!!! Korting etc.

Allereerst heeft KV weer de treinkaartjes actie!

Dus moet je binnenkort een "verre" reis maken met OV reken dan 
even snel door of dit wat voor je is........ze zijn best wel lang geldig!

(plaatje hieronder is voor online bestellen, 
in de winkel kan je gewoon kopen wat je nodig hebt ;-)


Dan hebben ze ook nog een actie lopen waarbij je gratis een fles wasmiddel 
of -verzachter krijgt met de geur van het bekende babymerk

Goed zoeken naar de voordeligste producten :-))


Gratis (waarde incl. postzegel  € 2.14) een echt kaartje versturen
kan weer via Kaartwereld met de code valentijn2015

En ook via KPN kan dat voor niks.......

2 literpakken melk gratis via Appie

Neem daar dan gelijk een luxe potje mayo mee die je volledig 
terugbetaald krijgt via Qnippo's via deze link

en het gratis kortingscouponnenboekje bij de kassa
voor kortingen op allerlei luxe producten.

Die bonnen zijn hier overigens ook zelf uit te printen!

***


Banner



En alleen vandaag & morgen gratis een bakkie doen bij V&D










woensdag 4 februari 2015


Een mooie uitzending over - food-waste - mijn stokpaardje ;-)

Te bekijken via Vroege Vogels