dinsdag 9 december 2014

TIP!! Kortingen



Toch wel even leuk om de folder in de gaten te houden, 
op vertoon van je eigen meegebrachte boodschappentas 
krijg je ook de eco-tas korting ;-)


De Lidl-bon van deze week......








De afgelopen tijd toch weer een heel klein beetje het struinen opgepakt en al met de volgende spullen thuisgekomen, een 2-persoons dekbed, grote lilakleurige stenen bloempot, statiegeldflessen, doos buitenkerstverlichting & een rieten kerstster met verlichting die het nog doen ook ;-) nieuwe tube kit, een huishoud emmer vol met aangebroken flessen schoonmaakspul, borden en een tas met tassen. Die laatste kwam gelijk goed van pas want via de weggeefhoek ben ik allerlei spullen kwijt die een lieve vriendin bij mij had gedropt. Als ik iets verloot dan gaat het gelijk in een tasje met een naamsticker er op + de dag waarop het word opgehaald. Vaak sleep ik dit weer mee naar werkplekken die lekker centraal liggen voor de meeste mensen en ik mag het afkloppen maar ik ben nog niet teleurgsteld, alles word steeds keurig opgehaald. Ik hoor wel eens anders.......en het is leuk ook want je ontmoet steeds nieuwe mensen ;-)

Deze week komen er weer 7 zakken kinderkleding mijn kant op en ik mag ervoor zorgen dat ze goed terechtkomen, inmiddels weet ik mijn adresjes dus dat komt goed! 

De Geefmaand is eigenlijk afgesloten maar het is zo leuk om spontaan gekke dingetjes te doen dat ik er gewoon mee doorga. Zo had ik laatst twee mooi versierde chocoladeletters gekocht om nog niet te weten aan wie ik ze zou geven ;-) De eerste gaf ik vorige week daags voor Sint aan de postkrattenbezorger omdat ik weet wat voor sch**tbaan dat is en de ander gaf ik zaterdag op mijn werk nog aan een klant. Een jonge jongen met zeg maar "een gebruiksaanwijzing" en die bij ons dagelijks komt gamen. Hij vroeg of we een leuke Sint avond hadden gehad en wij vroegen dat ook aan hem natuurlijk waarop hij antwoordde dat ze dat niet meer vierden........Ik vroeg hem even te wachten, pakte de andere letter die ik "toevallig" 's morgens in mijn tas had gestoken en gaf hem die, twee dikke zoenen, een blijd joch en twee verbaasde collega's want je geeft toch niet zomaar iets weg aan een wildvreemde :-D

Ik ben de oude nummers van Genoeg weer eens aan het herlezen, toch grappig dat je dan toch weer tot nieuwe dingen komt. En het ook weer gaat delen want wat voor mij al jaren gesneden koek is, is voor een ander weer een eye-opener. Ik plaats in mijn virtuele consuminderhuis ook die tips en ook de kortingsbonnen die ik her en der vind maar dat stuit toch iedere keer weer op de zelfde vraag "er staat toch op dat het niet gedupliceerd mag worden" ?? Mensen denken ook niet verder na!!!! Het zijn bijna altijd printbonnen die ik via mail binnenkrijg en die zal je toch echt zelf moeten printen wil je die kunnen inleveren. Maar mensen durven dat niet aan en daardoor lopen ze vaak een voordelig boodschapje mis. Zo jammer dat men niet meer zelf wil nadenken of iets uitproberen. En ze ook niet meer beschikken over de skills om dingen zelf te maken of te repareren. Dat zou ik ze graag willen leren, ooit.....

Het is het gevolg van de voorgekauwde leefwijze die we al jaren voorgeschoteld krijgen - follow the rules - maar je ziet ook een beweging ontstaan van mensen die dat (allang) niet meer willen!! Doordat de overheid zich nu in rap tempo terugtrekt uit van alles en nog wat weten mensen zich geen raad, ze moeten zelf gaan denken en handelen pfff dat is een lastig ding.

Afgelopen weekend was het volle maan en de daaropvolgende periode is er eentje van je hart volgen (moeten we dat niet altijd??) en gaan doen wat je al langer wilt, dat zit er bij mij denk ik wel versneld aan te komen qua werk.......kreeg ik laatst te horen dat na de na zomervakantie 2015 de planning gaat veranderen, zaterdag kreeg ik sneaky in mijn mail een nieuw rooster door zonder enige verdere toelichting waaruit blijkt dat ik maar liefst drie van de vier dagen op een standplaats moet gaan inleveren en dat al per 01-01-2015! Plus daarbij mijn enige echte vrije dag in de week als standbydag moet gaan aanhouden, om de week kan ik gebeld worden dat er iemand ziek is geworden en ik moet komen opdraven. Het maakt mij weer een stukje recalcitranter, de kont gaat tegen de krib!!!! We zijn nu aan het puzzelen hoe we dit het beste in kunnen vullen zodat het voor ONS ook aantrekkelijk blijft niet alleen voor de organisatie waar ik werk :-( ik was van plan om komende donderdag op het werkoverleg de boel eens flink op stelten te zetten (ook weer op mijn vrije dag!) maar daar steekt Mini-Jutter een stokje voor, hij komt logeren en dus kan ik niet naar het werkoverleg...........het zal wel ergens goed voor zijn ;-) 

Ondertussen is manlief bij een oom tegels aan het halen die eigenlijk naar de (duurbetaalde) stort moeten maar ze komen naar huis om straks weer mooie eco muurtjes van te kunnen maken! 



donderdag 4 december 2014

BON TE GEEF!



Voor wie boodschappen doet bij de Natuurwinkel heb ik een bon 
van de Nat. PCL doe recht geeft op € 6.25 korting bij besteding van € 25.00

Kan je deze gebruiken? Stuur mij dan een mail met adres en ik stuur 'm gelijk op!

Bon is alleen nog deze maand bruikbaar en bij onderstaande deelnemers
Verdere info op www.natuurwinkel.nl onder acties





maandag 1 december 2014

TIP!! Gratis koekkie & kaasjes ;-)


Zo lief, net een bon binnengekregen van een fb-dinnetje ;-)



En als je daar dan toch naartoe gaat dan doe je gelijk mee met 
de actie via korting=leuk voor gratis geitenkaasjes :-D

We gaan aftellen........nog 30 dagen te gaan en het jaar is om! Een maand waarin Sinterklaas dit jaar heel anders verloopt als gepland :-( Toch gaan we er maar het beste van maken, we halen vrijdag Mini-Jutter op bij zijn mama om vervolgens pakjesavond te vieren bij middelste Jutter, onze jongste gaat daar ook mee naartoe en wat oudste gaat doen geen idee........Kleine man blijft dan bij ons een nachtje slapen en de volgende dag haalt zijn paps hem dan weer op bij ons voor de rest van het papa-weekend, wat een gedoe bahh! Toch voor iedereen maar wat pakjes gehaald natuurlijk incl. bonusdochter, hopen maar weer dat alles in goede aarde valt :-) 

De Kerst zal ook anders worden, nu er twee van de drie een eigen gezin hebben met alle aanverwante afspraken word het lastiger om de boel bij elkaar te krijgen, misschien maar een brunch doen?? Al is het maar voor een uurtje.....tweede kerstdag gaan we 's avonds uit eten ergens met Jutmans familie, schoonmama wil nog een keertje alle kinders om zich heen hebben het zal niet lang meer duren voordat zij ook haar laatste adem uitblaast dus voorut maar weer kan zij in ieder geval genieten. In de kerstweek zal ik ook een paar dagen vrij zijn zijn, ik hoop me dan terug te kunnen trekken in mijn eigen ateljeetje JOEPIE!! 

De afgelopen week was een explosieve week, zal wel iets met de sterren te maken hebben maar ik was behoorlijk obstinaat! Op de Feestboek groep donderde het omdat mensen menen maar overal "recht" op te hebben, te moeten liegen en bedriegen om maar vooral in aanmerking te komen voor een noodpakket. Dat is ook wat het is - een noodpakket - een pakket levensmiddelen die wij met alle moeite bij elkaar moeten sprokkelen om mensen even wat lucht te geven in barre omstandigheden niet om een gezin een maand lang royaal te voorzien van eten en drinken zodat zij lekker de bloemetjes buiten kunnen zetten van het uitgespaarde geld :-( maar ja dat mag vooral niet gezegd worden. En dan ook op mijn werk: ik heb me daar een potje ruzie staan maken met mijn leidinggevende........Ik zal het wel te horen tijdens mijn functioneringsgesprek eerdaags, maar er is zoveel gekonkel en achterbaks gedoe dat ik het helemaal zat was om altijd maar ja & amen te roepen. Eerlijkheid duurt het langst nou daar denkt het management heel anders over!! De functie die ik nu heb op locatie voor twee dagen in de week zal gereorganiseerd worden en ws. al op korte termijn  (zomervakantie 2015) dat betekend dat ik dan meerdere dagen in de week toch weer middag/avonddiensten moet gaan draaien om aan mijn uren te komen en daar pas ik voor. Gelukkig denkt manlief daar hetzelfde over dus die zei al gelijk dan lever je maar uren in ;-)) de schat, dat was nou precies wat ik ook al dacht maar dat gaat dan wel minder cash in het laatje brengen.

Ik wil dus vanaf nu zo lang het nog kan nog meer naar de extra hypotheekaflossingen doen zodat we ons maandelijkse bedrag zo laag mogelijk krijgen, we zijn al aardig op dreef maar omdat we bij de kinderen aardig zijn bijgesprongen de laatste tijd gaat ons spaarsaldo ook rap naar benee. Dat moet anders!!

Gelukkig zijn er ook besparingen ;-) de waterrekening word 10 euro minder per maand en de energienota maar liefst 85 euro minder! Ook hebben we van de laatste nog een flink bedrag tegoed van de jaarnota (voor aanzuivering spaarsaldo) de standen zijn een tijdje geleden al ingeleverd. Deze zijn ook al verwerkt en we kunnen zien dat de jaarnota ook al is opgemaakt alleen mogen we deze nog niet inzien :-( ratten, rente trekken over ons geld!! Ook hebben we eindelijk de "studieschuld" van jongste Jutters vorige schooljaar laten vereffenen, de uitbetalingen van de maandelijkse studietoelages heeft iets te lang doorgelopen. Het bedrag van onterecht gebruik OV had ik al terugbetaald alleen de maandbedragen zouden worden verrekend met waar hij vanaf dit schooljaar recht op had, niet dus :-( Gelukkig is dat nu opgelost al heeft dat wel weer de nodige telefoontjes gekost, hij krijgt aan het einde van deze maand weer de normale 82 euro per maand. Had ik niet weeeeeeeer gebeld dan had het terug te betalen bedrag doodleuk 10 jaar lang blijven staan met alle rente die er dan was bijgekomen. Ik hoor ook van zoonlief dat er meerdere klasgenoten van hem al een terug te betalen studielening hebben lopen, leven van geleend geld dus......zo snap ik wel dat mensen een niet mis te verstane studieschuld oplopen. Als zij straks willen starten op de arbeids- en woonmarkt dan hebben ze al een brok aflossing om rekening mee te houden...........




Vond ik wel een toepasselijke titel ;-)



 

TIP!! Nog een (bijna) gratis kaartje sturen


De link voor het activeren van de actiecode staat hier

Voor deze actie moet je dus wel één van de bovenstaande 
pakjes thee kopen, let dus wel op de speciale actieverpakkingen!!

TIP!! Kerstboom voor 1 euro........


Zorg wel dat je met openingstijd voor de deur ligt bij 
het dichtsbijzijnde filiaal want op = op!