dinsdag 16 juli 2013

Back on track..................

Na een heerlijke vakantie in Tuinesië zijn we alweer ruim een week terug en aan het werk. De goeie en minder goeie werkbesprekingen hebben we gelijk ook alweer aan den lijve ondervonden dus de spirit is er weer helemaal!!! JutMan heeft gelukkig zijn "vaste" contract binnengesleept (dus vlag uit en taart eten ;-) maar het mijne word per 31 december ingekort met 8 uur, het worden er steeds minder........Begonnen met 32 en nu dus terug naar 20, verspreid over ?? dagen. En ook niet wetende voor hoelang die 20 zelfs nog gegarandeerd zijn, dus tijd om de horizon te verbreden. Wat gaan we doen als we later groot zijn, in mijn geval na de 50.......................nieuwe ronde nieuwe kansen! We zullen het zien. In ieder geval zullen we in rap tempo de hypotheek verder gaan aflossen dan is dat in ieder geval geen molensteen om onze nek en wonen moet je toch. Eerst vandaag mijn examenstukken inleveren voor opleiding 1, ondertussen een vervolg uitzoeken, nog een paar uurtjes werken op een vestiging en vanavond middelste Jutter van het vliegveld ophalen. Ik zou eigenlijk nog naar een Lets bijeenkomst gaan maar heb toch besloten hiervan af te zien, het feit dat je toch in baar geld nog een jaarlijkse bijdrage moet leveren strookt niet met mijn plannen voor een geef/deel/ruil economie.
 
Op naar weer een vol, energiek blog waar mijn gedachtenkronkels weer een plek zullen krijgen
en waar ik hoop ook wederom veel kortingen en tips te kunnen delen voor & met elkaar!!
 
Happy Summer 

vrijdag 5 juli 2013

TIP!! Korting op 2e-handsboeken...

Wat voorheen De Slegte was heet nu door een samengaan met Selexyz: Polare
Met de code POL@RE ontvang je 5 euro korting op je aankoop van 2e-handsboeken via de website.
Minimum bestedingsbedrag is 25 euro en deze actie loopt nog slechts t/m. 7 juli!

donderdag 13 juni 2013

TIP!! Diverse acties..........

Een tv-gids "nodig" ??
Voor 10 euro ontvang je via http://actie.mikrogids.nl/ 
ontvang je een halfjaar abonnement op deze gids
plus een V&D cadeaukaart t.w.v. 10 euro dus per saldo kost het niks ;-)
 
 
Dan een gratis pak roze koeken via Deen
ALLEEN 14-06 geldig!!!!!
(bon printen)
 
 
 
En een halve liter vers sinaasappelsap met 50% korting via Lidl
(bon printen)
 
 

dinsdag 11 juni 2013

Nog 2 dagen werken..........


en dan heeeeeerlijk staycation, ik hoef niet zo nodig weg :-) 3 weken lang niets "moeten" is gewoon al super!! Ik hoor in mijn omgeving bedragen voorbij komen voor 10 dagen buitenland dat ik ernstig achter mijn oren krab..........en dan daarbij de verhalen over stress van alles waar aan gedacht moet worden, zaken die nog geregeld moeten vóórdat er überhaupt afgereisd kan worden, afwachten of alles wel zo is als het reisbureau zegt en dan de dagen opruimzooi als het gezin weer terugkomt, mij niet gezien! Of de kids die 3 weken met papa gaan zeilen en drie weken met mama naar Ibiza gaan????? Och wat zijn mijn kinderen er dan bekaaid afgekomen: wij zijn een aantal jaren op sportkamp geweest en een keer naar Drenthe om te kamperen that's it. Vakantiegeld werd liever besteed aan grote speelwerktuigen waar ze het hele jaar door wat aan hadden bv. een mammoetskelter met aanhanger en gierkar of een schommel, glijbaan en speelhut van oersterk hout waar alledrie de kids plezier van hebben gehad. Maar we hebben het ze ook zelf gevraagd hoe ze er op terugkeken en ze waren ook liever thuis in hun eigen vertrouwde omgeving. Toen de jongens nog kleiner waren was huttenbouw aan het eind van de schoolvakantieperiode hét hoogtepunt en daar hielp ik dan de hele week als vrijwilliger incl. de nacht slapen in de zelfgetimmerde hutten, dat was beregezellig.

Brengt mij op het festivalseizoen wat weer is losgebarsten, als je graag naar dergelijke evenementen gaat kun je je portemonnee ook flink trekken maar je kan het ook heel low-budget maken door jezelf aan te melden als vrijwilliger. Je maakt zo het festival mee voor niks!! Je moet er dan wel voor werken maar daarvoor in de plaats maak je alles mee van heel dichtbij, leert hele leuke andere mensen kennen en je bent weer een ervaring rijker :-D

 

woensdag 5 juni 2013

TIP!! Gratis nummer tuinblad

Ook zo lekker bezig in de tuin?
Vraag hier gratis een proefnummer aan van het blad Groei & Bloei
 
( ik weet niet welk nummer je krijgt natuurlijk..........maar onderstaand nummer lijkt mij wel leuk ;-)
 

dinsdag 4 juni 2013

REMINDER! Postzegels worden duurder..........

 
Ik heb het eerder in maart al genoemd maar binnenkort (per 1 augustus !! ondanks wisselende berichten...........) worden de postzegels weer duurder en men is zich bij PostNL al aan het beraden of er per 1 januari 2014 WEER een verhoging doorgevoerd gaat worden. De goedkeuring hiervoor is al gegeven door de minister, het gaat dan om nog weer 4 cent extra dus in een halfjaar tijd 10 cent er bovenop!!!!! Tegelijkertijd word het aantal brievenbussen met meer dan de helft teruggebracht van 19000 naar 8700 en ook het aantal postvestigingen daalt van 2500 naar duizend, daar gaan dus ook weer ettelijke banen........Het motto is dus meer geld voor minder service!!!! Er is een groeiende grijze golf die nog steeds niet digitaal gaan en voor wie het dus steeds lastiger word om postdiensten te blijven gebruiken. Zo kan je wel een postzegel kopen in de supermarkt maar daar weer niet je kenteken overschrijven. Nu is dat geen dagelijkse bezigheid voor de meeste mensen maar wel bar lastig als je daar heeeeel veel kilometers voor moet rijden om een vestiging te vinden waar dat wél kan :-(
 
Koop dus NU nog een rol postzegels met een 1 er op!!!!! of meerdere.............
 
Goedkoper zal het nooit meer worden en als ze weer iets anders verzinnen dan de zegel met een 1 er op dan zal je weer tot in lengte van dagen mogen bijplakken, het is tenslotte een geldige frankeerbewijs. De guldenzegels mogen per 1 november helaas niet meer gebruikt worden maar daar hebben we toch ook lang gebruik van kunnen maken ;-)))
 
Ik kreeg ook een reactie dat er niets over buitenlandse tarieven werd vermeld,
maar helaas ook die tarieven worden hoger!
 
Brieven tot 20 gram binnen Europa word 96 (nu 90) eurocent en daarbuiten 1 euro (nu 95)