woensdag 10 april 2013

TIP!! Divers gratis..........

6 dagen gratis het Financieel Dagblad vraag je hier aan
Proefabonnement stopt vanzelf............

    

Gratis een zakje tomatenzaadjes af te halen bij een Praxis vestiging
Is een actie van Green-Kids ism. een tv-programma maar
wat let je om zelf het zakje te gaan gebruiken voor je eigenste tomaatjes ;-)


Bij Deen winkels: 2 zakjes Conimex noodles proberen?
100% GTA in te vullen via kortingisleuk
Actie loopt nog t/m. 20 april



Bij KV weer een scheermesjes GTA ;-)
Zie je ze niet in de winkel dan even vragen bij de kassa, staan ze apart.......


Ook bij KV: Dove purely pampering 250 ml. met een rode sticker: 100% geld terug
  Alleen geldig op de Dove purely pampering bodylotions amandelmelk & hibiscus, 
kokosmelk & jasmijnblaadjes, sheabutter & vanille.
1 bodylotion per adres en/of rekeningnummer
Actie is geldig tot 31 augustus 2013
Stuur de sticker samen met de kassabon 
(voorzien van naam, adres, woonplaats en rekeningnummer) 
op naar Antwoordnummer 10016 te Maastricht.


Deze flesjes zijn nu in de aanbieding bij Appie en met een LIHL bon voor 50 cent ;-))
Je moet de flesjes hebben met de gouden actiesticker!

Gratis rechtsbijstandsverzekering voor een jaar bij de Hema

Gratis naar het vernieuwde Rijksmuseum Amsterdam
https://www.rijksmuseum.nl/nl/praktische-informatie/openingstijden-en-prijzen
Alleen gratis op 13 april, de dag van de heropening!!

Je moet hiervoor even een account aanmaken en
hebt dan toegang tot de online cursus.
Wie weet levert het nog een nieuwe tip op ;-))

Gratis pocket fotoalbum 12x16 cm. / 20 pagina's
Een trendy en handzaam fotoalbum met een 
metaalkleurige spiraalbinding en omslag naar keuze
 (wel verzendkosten á € 2.95)
via www.myphotofun.nl/bieb
Actie loopt t/m. 31 augustus OP=OP


 

maandag 8 april 2013

TIP!! Gratis boek Francien Oomen

Vanaf vandaag gratis af te halen bij vele boekhandels een 
exemplaar van het jeugdboek "Hoe overleef ik................mijn vakantie"

Géén verdere aankoopverplichting!!
Misschien een leuk kadootje ;-)

Hier vind je de info (o.a. verkrijgbaar bij Bruna filialen)


vrijdag 5 april 2013

Deze korte week (voor mij dan: Pasen, een dag naar school geweest en morgen weer vrij en op pad, joepie) weer nieuws genoeg om je over te verbazen, te verwonderen of gewoon om boos van te worden........

Uit bezuinigingsoverwegingen meer criminelen met een enkelbandje naar huis sturen? En dan als stelregel hanteren dat iedereen die minder als 5 jaar hoeft te zitten zo'n bandje krijgt?? Wat krijg je hier voor doodslag..........4 jaar en als je je dan "voorbeeldig" gedraagt mag je nog eerder naar huis. Die mensen komen dan dus op straat met zo'n bandje.

Of op gemeenteniveau: bij ons in de gemeente liever anderhalve handhaver extra inzetten om het foutparkeren van fietsen tegen te gaan i.p.v. het échte probleem op te lossen door 5000 fietsparkeerplekken te maken die er gewoonweg tekort zijn! Geen wonder dat de middenstand in de stad omdonderd, je mag/kan al niet met de auto overal komen, nu word ook de fietser weggepest uit de binnensteden...........zeker allemaal onze boodschappen thuis laten bezorgen door de grootgrutter, echnie!!

Grote paniek na een enorme storing bij de oranje bank, (dit werd groots gebracht maar ook de andere banken en KPN had er last van, ook vandaag weer) mensen konden niet meer met pin hun boodschappen afrekenen bij de kassa.........heel vervelend als het je treft natuurlijk maar het geeft temeer aan hoe afhankelijk wij ons allen opstellen in deze digitale tijd. Daarbij nog het nieuws dat er weer wat geldautomaten worden gesloten en de komende tijd uiteindelijk alle geldautomaten verdwijnen. Als er dán een bankstoring optreed zijn de rapen helemaal gaar. Je kunt nergens meer kontant geld opnemen en ook niet betalen met je stukje plastic?? En moesten we eerst van de overheid allemaal aan de DigiD, nu blijkt deze tóch te fraudegevoelig en willen ze dit megaproject weer afschaffen, ervoor in de plaats komt dan weer een ander stukje plastic......

Hoe zot.........lang leve de afhankelijkmakende maatschappij :-(((

Mensen blijf toch vooral ook zelf logisch nadenken en loop niet als sheeple achter de grote machten aan. De dingen die vanachter een bureau worden bedacht zijn in de praktijk vaak monsters......



Restverwerking - soep


( illustratie gevonden bij Sannekookt )


Maak je graag soep dan hoef je daar helemaal géén kant-en-klare spullen voor te kopen alleen een beetje vooruitziende blik hebben en restjes natuurlijk ;-)

Voor de bouillon spaar je de kippenkluif/botjes en/of andere resten van braadsels op. Ook restjes vlees voor de vulling kunnen hierbij, dit bewaar je natuurlijk weer in een onvolprezen bakje in de vriezer. Heb je genoeg dan trek je daar je vleesbouillonnetje van bv. op een oliestelletje, lekker slow! Kan ook met visafval waar je misschien op de markt voor een heel klein prijsje aan kunt komen..........

Wil je vleesloos dan hoef je helemaal geen dure "bouquet garni's" te kopen: iedere keer als je prei hebt, selderij, peterselie, worteltjes enzovoorts dan bewaar je daar ook de schoongemaakte resten van in zo'n diepvriesbakje. Dit gaat dan echt om de resten, dus de kontjes van wortels en prei, maar ook het groene blad van de prei en de steeltjes van een bosje peterselie of selderij. Is het bakje vol dan trek je daar een heerlijk geurende basis van!! Aanvullen met kruiderijen en varieer met de vulling al naar gelang je een heldere of gebonden soep wilt hebben. Is de soep te zout dan kook je een aardappel mee..........maar ook een restje reeds gekookte aardappel kan. Beetje pureren en voilá een gebonden soepje vooraf.



woensdag 3 april 2013

Het eerste verdiend............

is het geld wat je uitspaart door eerst te kijken naar een alternatief voordat je naar de winkel rent.......de afgelopen dagen heb ik zoal het volgende gedaan:

Rubberlaarzen die ik graag draag naar de tuin (gevonden uiteraard ;-) zaten mij wat te krap bij de kuit, dus hup met de schaar aan de achterzijde op de naad een knipje gegeven en yes nu zitten ze perfekt!

De frambozenstruik moest opgebonden worden, dit deed ik met een strip vuilniszaksluiters die ik laatst op mijn postronde vond, prima binddraad voor niks.

Het voetpedaaltje van onze superdure Wesco vuilnisbak met een winkelwaarde van € 175,00 (nee, not me ik had 'm natuurlijk van het grofvuil, de kleur zal wel niet gestaan hebben bij de nieuwe keuken van de mensen die 'm z.g.a.n. weggooiden.........) brak af, manlief zette er twee nieuwe schroefjes in en het voldoet weer prima.

Ik vond op straat een verhuisdeken die ik al zo lang wilde voor een creatief project, deze heb ik even meegedraaid met een wolwasje en ligt nu klaar voor hergebruik.


 


De steel van de Fissler koekepan (ik zal maar niet vertellen hoe ik aan die pan kom, word vast ééntonig ;-) zat los maar een paar draaitjes met de kruiskopschroevedraaier en die zit ook weer muurvast.

We zaten 1e paasdag met het gehele gezin compleet incl. schoonmama aan tafel voor het avondeten en bereidde ik met van alles wat ik ruim vooraf had ingeslagen (natuurlijk met korting) en bewaard in de vriezer. Niks geen gestress in de winkel vlak voor pasen en heerlijk & betaalbaar gegeten met 9 personen.


En de never-ending story van het hekwerk voor een ren voor de Tokkies......inmiddels hebben we rondgekeken wat we zoal hebben liggen: 3 vlechtijzeren hekken met wilgenmat en enkele losse wilgenmatten, zo hoeft er al heel wat minder bijkomend materiaal aangeschaft te worden.